onsdag, september 10, 2008

Tatuerare och tatuering

Min kära väninna vill tatuera sig. Hon vill göra en stor, läcker, succubus i svanken på ryggen. Hon hittade en tatuerare som skulle göra en bild och även tatuera henne. Det lät ju alldeles fantastiskt bra. Det sorgliga började någon timme senare när denne tatuerare började sms:a henne. Hade väl varit ok om det bara varit för att bekräfta tatuerandet, men det blev mer om hur sexig hon var och de kanske skulle kunna träffas... utanför tatuerandet så att säga. Tillslut blev min väninna lite trött på karln och gick till tatuerarverkstaden för att informera hans chef om vad som hände. Denne blev självklart upprörd och bad om ursäkt å tatuerarens vägnar. Berättade också att den tatueraren skulle sluta på verkstaden eftersom "hans jobb inte nådde upp till standarden". Det var ju trevligt att få veta detta innan själva tatuerandet påbörjades, eller hur? Nåja, chefen ville kompensera min väninna och lovade att göra bilden och tatueringen åt henne. Det var dock lite körigt så hon fick lov att vänta på en tid och bilden skulle hon få se den dag hon kom för att tatuera sig. Idag gick hon så dit... Bilden sög! Besviken gick hon därifrån. Ny bild skall göras, med bättre koll på vad hon faktiskt vill ha. Ny tid bestäms när hon sett den nya bilden. Denna gång skulle det dock inte ta för lång tid att få detta gjort, eftersom det finns "återbud hela tiden". Där ser man... Vi får väl hoppas att bilden blir rätt nästa gång och att tatueringen faktiskt blir av.

Själv har jag haft fyra olika tatuerare. Ingen av dem har varit speciellt duktiga på att umgås med sina kunder, men de har iaf gjort sitt jobb. Det har blivit gjort på utsatt tid och jag är riktigt nöjd med alla utom ett eklöv, men det beror nog mer på att jag vill ha löv på ett speciellt sätt, som han inte riktigt förstod. Går inte att fixa just nu, men när jag blir rik skall jag rätta till det. =c)
När jag gjorde min första tatuering för sisådär 20 år sedan visste man ju inte att man kunde göra sin egen bild. Då tog man den man tyckte om i bildgalleriet hos tatueraren och var glad för det. Nu kan man ju sätta ihop sin egen bild, rita ned den så att den blir precis som man vill ha den och få den kopierad och tatuerad. Det går framåt. ;c)

Inga kommentarer: