tisdag, mars 04, 2008

Varför?

Nu har jag varit anställd av MP i flera dagar. Jag har fortfarande ingen info angående ev. ändringar i vem jag rapporterar till och hur jag når de ansvariga på företaget. Möjligen menar de att infon om att jag nu fått ännu en ny Teamleader skall vara tillräcklig. Personligen känner jag dock att jag vill ha tillgång till deras avtal och deras olika idéer om hur saker och ting skall göras. Enligt mina kollegor har de fått muntlig info vid möten, men vi som inte är på mötena av olika anledningar, har fortfarande inte fått den.
Den nya TL:aren har också berättat att jag måste flytta ihop med mitt team och alltså måste packa ihop mitt pick och pack. Detta blir den 7 gången som jag blivit beordrad samma sak. Av dessa 7 gånger har jag lika många gånger berättat varför jag inte kan sitta i klump med de andra, men inte en enda gång har det tagits hänsyn till detta. Denna gång lär inte bli någon ändring, men fan ta dem... Om de vill att jag skall flytta får de handgripligen flytta mig med en pirra. Jag bara vägrar! De vill att vi skall sitta i teamklump av den enkla anledning att vi skall bli en enhet. För mig som aldrig träffar mina teammedlemmar är det löjligt. De jobbar inte när jag jobbar. Det sägs också att det skall vara enkelt för oss att fråga våra kollegor om vi behöver hjälp. Ledsen, men det finns ingen i teamet som vet mer om jobbet än vad jag gör. Jag är en av dem som jobbat längst. De som skulle kunna veta mer, är inte intresserade av att hjälpa till och är heller aldrig på plats när man behöver dem. Alltså är det ointressant att sitta där de sitter.
Största skälet till att jag inte vill sitta i klump är att jag inte hör vad kunderna säger i telefonen. Det har varit samma problem sedan jag började på UPC. Kollegorna pratar och skriker över hela rummet och jag hör inget. Det funkar inte ens med ett dubbelt headset. Värst är det när någon blir förbannad och börjar skrika på en kund. Inte fasen vill jag att min kund skall höra det i bakgrunden. Därför har jag satt mig längst bort i hörnet. Det händer ju också att jag själv höjer min stämma av olika anledningar. Jag vill inte att mina kollegor skall bli störda av mig. DÄRFÖR SITTER JAG BORTA I HÖRNET!!! Varför skall det vara så jävla svårt att fatta?

Inga kommentarer: