onsdag, mars 05, 2008

Jobbsökande och skit i att gå till jobbet

Den rubriken säger allt om hur det ser ut här just nu. Satte mig ned och sökte två jobb idag. Det tog sammanlagt 4 timmar. Det var ett jäkla ifyllanden av en massa webformulär, med exakt samma info i båda, men ingen chans att bara föra över. Småpluttande som tog evigheter. Jag är så otroligt dålig på sånt.

Igår hade jag en "livlig" diskussion, med den som nu säger sig vara min TL. Handlade förstås om var jag skall sitta någonstans. Slutade med att jag uttryckligen sa att hon fick flytta mig med en pirra om hon ville att jag skulle sitta någon annanstan i lokalen. Kanske inte var den mest smarta diskussion jag fört med någon de senaste dagarna, men kvinnan retade fullkomligt gallfeber på mig. Evigt tjatande om "att så är det bara". Min önskan var att få en mer konstruktiv insyn i varför det nu bara skulle vara så, men den gav ingenting. Personligen är jag mest upprörd över att jag, pga olika omständighetet, inte kan föra en intelligent diskussion längre. Kan bara inte hitta orden eller argumenten och jag hatar det! Jag kommer ihåg när jag för några år sedan ifrågasatte människor som återföll till personliga påhopp i en diskussion, istället för att komma med vettiga argument. Numera känner jag att det är precis på den nivån jag rör mig. I min hjärna finns alla argument, men IRL hittar jag bara skällsorden. Det är bara kört för mig. Fan ta mitt liv och min situation, som numera gör det omöjligt att hålla ett argument igång med vettiga inlägg istället för att bli så förbannad att jag nästan börjar storböla... Jag hittar inte orden! Börjar känna mig som ett affischbarn för alzheimer och touretts.

Gick iväg till pendeltåget idag. Var redan då jätteledsen. När jag kommer fram till tåget, och har väntat i 5 minuter, visar det sig att tåget är inställt. Vad gör då jag? Jo, jag går hem igen och ringer mig sjuk. Hur smart är det på en skala? Jag har alltså hamnat i den situation jag brukar hamna i efter 2-3 år på ett jobb... Jag bara skiter i att gå, vilket kommer att göra mig jävligt fattig igen. *suck*

DET SUGER!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

jepp! det suger rejält!! inte ens våren känns skoj när man tänker på framtiden :-p

kram!!
/e