söndag, april 23, 2006

Pussilago, fjäril och Bombus bombus

Igår fotade jag pussilago genom att lägga min fantastiska kamera på marken och därigenom fota dem underifrån! Strålande kameraköp tycker jag. =c)
Det blir liksom en helt annan grej när man inte behöver kräla som en daggmask för att få sådana fantastiska bilder.
Fotade även blåsippor som jag äntligen lyckades hitta... i princip överallt. Det är inte särskilt lyckat att ha solglasögonen på sig när man letar efter små blå blommor bland träd och annat. Det funkar inte så himla bra. Såg förresten min första fjäril för i år igår och idag när jag kom hem från parken krockade jag med Bombus bombus utanför porten. Tyvärr hade varken hon eller fjärilen tid att stanna till så det blev inget förevigande av dessa två. Det kommer fler chanser!

Efter promenaden igår åkte jag till staden med en god väninna och gjorde av med en massa pengar. Lönen kommer ju i veckan och varför vänta? Köpte 5-6 böcker och gick sedan och åt lunch på Wok House, på Lilla Nygatan, i Gamla Stan. De har ypperlig mat och besvärar sig med att lägga upp det aptitligt också. Dessutom är de billiga. Rekommenderas varmt. Fördelen för mig som besökare är också att det inte är speciellt mycket folk som hittat den, vilket gör att det är en lugn atmosfär. Bra för mig som besökare, men kanske inte lika bra för dem som affärsrörelse. =c/

Bullen skall till frisören på tisdag. Då skall han bli naken och jag ser verkligen fram mot det. Just nu är han en riktig ruskprick. All den där pälsen drar in så mycket skräp och sand att man blir alldeles tokig. Men nu skall han SKALAS! Som förberedelse för detta skola bejben slängas i badet idag. Stackars liten vovve har ännu inte insett vad som honom väntar. Min rygg värken dock redan. Den vet! Hu! Det är inte lätt att vara liten. *flinar*

Inga kommentarer: