lördag, april 08, 2006

Att jobba, där jag jobbar, suger...

Jag har för länge sedan insett att jobbet jag gör är ganska rätt för mig. Att prata i telefon och försöka hjälpa människor funkar över förväntan. Kunderna är gulliga och jättesnälla. T.o.m. de som börjar samtalet med att vara förbannade blir snart trevliga och goa. Vi sitter för det mesta och gnäller över företagets idioti, vilket är helt ok. ;c) När det gäller anställningen så känner jag mig förföljd och ouppskattad. Jag blir förbannad nästa varje dag på hur mina kollegor uppför sig och det faktum att de inte bryr sig om några andra än sig själva. De skiter fullständigt i sina kollegor. De är ointresserade och kräver att andra skall göra jobbet åt dem. Jag sitter över varenda kväll eftersom de som egentligen skulle jobba, redan har rusat ut genom dörren, utan att kolla att telefonköerna faktiskt är slut. Det är förjävligt.
Inte nog med det, men min kära arbetsgivare har lagt in mig på 3 kursdagar, utanför min egentliga arbetstid, då jag skall lära mig att sälja MER! Jag sökte inte det här jobbet för att sälja. Det stod support i annonsen. Inte innesäljare! Fan vad less jag blir. Försökte förklara att de totalt sabbar min dag när de lägger in arbetstid från kl. 13 till 22, istället för 16:45 till 22, som är då jag faktiskt skall jobba. Inte nog med att jag måste hitta en hundvakt åt min vovve, men min hundvakt måste också hitta åt sina vovvar. Det blir alltså fler som drabbas. Dessutom är det 3 sådana dagar som lagts in. "Det blir ju mer pengar" är det enda svaret man får, men jag har ju dessutom fått 2 extrajobbsdagar och de skulle jag kunnat strunta i om jag vetat tidigare att de lagt in kursdagar. Jag blir alldeles trött!

Fick veta att det skulle kosta 1000 kr att laga tunern jag köpt för 1000 kr. Har mejlat säljaren och begärt mina pengar tillbaka. Ännu inget svar... Hur tror ni det går?

Inga kommentarer: