torsdag, april 20, 2006

Aprilväder

Igår sken solen idag snöar det blask... Nog fasen är det aprilvädret som gör sig påmint. Undrar varför människor verkar så överraskade? Utrycket "aprilväder" har ju tillkommit av en orsak? Det har varit aprilväder varenda april som jag kan minnas.

Var i parken i går och fotade lite. Hade hoppats på att Magnolians knoppar kommit någonstans, men jag är rädd att det inte kommer att bli någon blomning i år heller. Det ser i alla fall inte så ut. =c/

Pärlugglans ögonFörsökte fota ugglan, som folk nu envisas med att säga INTE är en pärluggla, men jag fick bara några sämre bilder. Svårt att hålla kameran så stilla som behövs. Man är ju darrig. Vet inte vilken sorts uggla det skulle vara om det nu inte är en pärluggla, men egentligen spelar det ju ingen roll. Snygg är han ju i vilket fall som helst.

Vittsippan i backen stårJag såg i söndags en massa blåsippor, men då hade jag förstås ingen kamera med mig. När jag igår gick i parken för att hitta några att fota, fanns det ingen att finna. Jag gick i och för sig inte exakt samma väg den här gången, men nog fasen borde de väl finnas lite överallt? Istället hittade jag en liten plätt med vitsippor.

Då jag fortfarande trodde att våren var här på allvar, tog jag mig i kragen och ställde fram mina gympaskor. De såg ut som fan! Skitiga och leriga. Vet i fasen vad jag tänkte på när jag ställde undan de i det skicket. Gjorde iaf en helrenovering på dem och nu ser de nästan presentabla ut igen. Ibland blir man förvånad över hur effektivt en mjuk borste och såpa kan vara. Borde kanske ha tagit en före och efter bild? Det hade varit något att se. ;cP

1 kommentar:

Elin sa...

Typisk kattuggla säjer en närstående (strax bakom) ornitolog. Strix aluco.