fredag, maj 12, 2006

Livet på en pinne

Solen skiner med övertygelse och värmen är nästan sommaraktig. Det är bara när man råkar hamna i skuggan som man inser att det faktiskt inte är sommar än på ett tag.

Bullens bantning har förresten givit resultat. Han har gått ned hela 3 kg. Det märks också på hela honom att han mår bättre än förrut. Han är mycket vänligare mot andra hundar och ger lekinviter till allt möjligt. Till och med en liten foxterrier var helt ok att skoja med. =c)

Valborgshelgen ägnade jag åt att lägga nytt balkonggolv. Betonggolv är nämligen ingen hit när man vill tassa ut på det innan värmen kommit. Alltså slängde jag X antal pengar på ett Q-woodgolv, vilket jag sedan tillbringade ett par timmar med att lägga. Det blev fantastiskt bra.Q-Wood Ett par dagar senare gick jag och köpte Teakolja och oljade in det också. Helt fantastiskt vilken fin färg det fick och förhoppningsvis kommer det att hålla i all evighet. Nu ser min balkong trevlig och inbjudande ut igen. De senaste åren har den mest sett ut som en sopstation. Nu är det dock nya krukor med kaprifol och akleja som pryder den och den lilla balkongstolen är draperad med en blå trasmatta, så att den nästan ser sittbar ut. Jag kan knappt ge mig till tåls till dess att kaprifolen och aklejan blommar.

StjärnmagnoliaNu blommar förresten Magnolian i Hagaparken. Jag trodde inte mina ögon när jag gick förbi en dag och det var en massa vackar blommor på grenarna. Vänner har vänligen skickat bilder på sina magnolier och andras, men det är något särskilt med den där som sitter i sin stubbe. Jag blir så himla glad när jag ser den.

2 kommentarer:

Elin sa...

Fantastiskt golv! Som gjort för en morgonfika!

Anonym sa...

SÅNT golv vill jag också ha!!! Var har du inhandlat detta?