onsdag, juni 04, 2014

I rastgården

Det är bara jag och mina pojkar i rastgården. Plötsligt kommer det in en yngre man med sitt lilla barn på armen. Loke gör sin plikt och kastar sig skällande mot inkräktaren och buffar honom på benet med nosen. Jag säger att min hund vaktar mot främlingar, speciellt när de kommer in i hundrastgården utan hund. Killen säger att så länge han inte bits så... Jag informerar honom att hunden bits inte, han skäller bara. Precis det han är uppfödd till att göra. Under tiden det att vi pratade gick han emot en av bänkarna som finns, men plötsligt ångrar han sig och går ut igen. Gissar att han tänkt sitta där på bänken med sitt barn och titta på de fluffiga vovvarna. Ledsen, så funkar det inte riktigt och dessutom är bänken skitig av hundtassar. :-P

1 kommentar:

Undertecknad sa...

Haha underbart! Vilka nötter det finns? Tur han tog sitt förnuft till fånga så han inte fick tassavtryck på brallorna.