lördag, juni 07, 2014

Frågetecken

Just nu sitter jag här efter att senaste nyheten från doktorn sjunkit in. Att ha fått mer/fler plack på hjärnan är inte precis något att bli glad över. Att doktorn nu vill att jag skall byta behandling, då veckosprutorna med Avonex inte verkade bromsa skoven, gör ju inte saken bättre. Nu måste jag bestämma mig för vilken medicinväg jag skall ta. Det finns flera med olika grava biverkningar. Kommer inte ihåg alla namnen, men jag skall begära en lista på dem, så jag kan läsa på och fråga på något MS-forum om andras erfarenheter. Eftersom jag antagligen kommer att ha lite tid innan jag får provsvaren, på blodet jag lämnar på måndag, kanske jag hinner få lite bättre koll innan det är dags?

Annars känner jag mig allmänt splittrad. För att ta mig runt detta gick jag och köpte tre praktriddarsporrar till en av föreningens rabatter. Mina sjukdomar gör mig stressad, men trädgårdsarbete lugnar och tröstar. Om jag nu blir sjukskriven kan jag fortsätta med att fixa till en ordentlig rabattkant. Kanske jag skall hämta det där bildäcket, som ligger slängt på området och anlägga den där lilla dammen jag läste om? Det finns massor som jag vill göra och kanske jag åtminstone kan göra en av dem, innan jag begraver mig i min depression?

Dessa bilder visar dammen av ett traktordäck, men så stor kan jag inte ha på min lilla uteplats. ;-)

1 kommentar:

Undertecknad sa...

Usch å fy. Inge roligt alls...

Lycka till med medicinvalet.

Å däcket är ju ditt, det bara ligger och väntar, go get it tant! Kommer bli en perfekt avledningsmanöver och supernice i din lilla oas.