fredag, oktober 26, 2012

Dagens besvikelse

Sedan min hund och jag nästan blivit överkörda av cyklister på promenadvägen i området tänkte jag dags försöka dra ned risken lite genom att göra oss mer synliga. Fler reflexer har varit på min shoppinglista länge, men nu var det tamefanken dags att göra slag i saken. Jag gick ut på nätet och letade efter reflexband som jag skulle sy in i Lokes koppel och sy ett sorts sele till mig själv av. Istället hittade jag två saker jag tyckte såg bra ut. Ett halsband med ledlampor, laddningsbart, till hunden och ett sorts band som man kan trä över axlarna och ryggen. Såg väldigt bra ut på bilden och jag gick till affären och köpte dem. När jag kommer hem öppnar jag paketen och inser att jag blivit lurad. Bandet som skulle träs över axlarna och ryggen är ett minimalt snöre, som inte verkar direkt hållbart och om man är som jag kommer det antagligen gå av ganska snart. Bortkastade pengar alltså. Halsbandet till Loke ser ganska bra ut, men det går inte att ladda i ett vanligt eluttag, då de inte lagt i en kontakt för svenska eluttag. Det fanns bara ett som funkar för europeiska, vilket gör att man måste ha tillgång till en dator för att koppla in halsbandet för laddning i ett usb-uttag istället. Vad gör man om man inte har tillgång till en sådan. *suck*

En annan besvikelse är att den där universitetskursen jag går är deprimerande. Det stora problemet är att de jag går kursen med inte kommunicerar med varandra. Jag har haft två olika gruppuppgifter, som båda verkar helt rinna ut i sanden då de andra i gruppen inte verkar bry sig. Den första uppgiften fick vi bakläxa på då det fattades saker. Självklart skall vi då komplettera den, men det är bara jag och en annan person som verkar intresserade av att göra detta och utan en sådan får vi inte uppgiften godkänd. Uppgift nr. 2, med en annan grupp, har också skitit sig då den som skulle lämna in uppgiften inte gjort detta och man får heller inte tag i honom för att få veta vad som händer. De andra gruppmedlemmarna verkar inte bry sig över huvud taget?! Lärarna verkar heller inte vara särskilt intresserade för inte gör de någon ansträngning i att försöka få in uppgifterna. Jag lär alltså inte få godkänt på den heller. Det är ju tur att jag inte är beroende av att få något betyg på kursen, men nog hade det varit kul med lite samarbete och kommunikation.

Just nu sitter jag och tittar på den senaste Spindelmansfilmen och så här långt är den oerhört booooooring, men om sanningen skall fram hade jag inte förväntat mig något annat heller.

Inga kommentarer: