tisdag, september 04, 2012

Livet med datorskrälle

Inte nog med att min smothiemixer kraschat och totaldött. De senaste dagarna har också min jävla dator fått fnatt och hotat med att göra samma sak. Jag blir så trött det är så evigt omständligt att felsöka. Just nu har jag gjort grunderna, vilket innebär att jag dammsugit inne bland diskarna (hårdvaran) och gjort en chdsk /r (mjukvaran) vilket är ungefär detsamma som att dammsuga fast det sker i mjukvaran. Just nu jobbar han snällt och jag hoppas på att jag slipper gå vidare. Om det blir mer strul får jag väl plocka isär honom igen och kolla om det ramlat loss något därinne. Skulle inte heller det hjälpa blir det avlivning (formatering) och återuppväckande (ominstallation) igen.

Gudinna vad jag är sugen på godis. *suck*

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: