fredag, september 21, 2012

Dagens arbete...

...var att lämna in den första gruppuppgiften på distanskursen: "Fildelning: tekniken, lagen och samhället". I förmiddags blev jag upplyst om att den skulle vara inlämnad idag, istället för den 1:a oktober som jag trodde. Det innebar att jag endast hade fyra timmar på mig för att skriva och lämna in. Jag tog ledigt från jobbet, eftersom jag trodde det skulle vara svårt, men när jag väl läst igenom papprena visade det sig att det var enkla saker som jag redan hade koll på. Sagt och gjort, jag skrev min del av arbetet och den lämnades in utan problem.

Det jag funderar över med grupparbete på distans är hur fasen skall det egentligen funka? Folk svarar inte på mejl, är inte tillgängliga och när man tillslut ger upp och gör det som skall göras får man veta att det inte blivit som de ville ha det. Jag vet att jag inte funkar bra i grupp, men om man inte ens är i närheten av varandra kan man väl ändå göra ett försök att vara lite trevlig? Det har jag försökt med, men inte fått någon vidare respons. Undrar om de sitter på uppringt modem som uppkoppling eller om de får cykla igång elen för att skall funka? Den här gruppen kommer att bli upplöst till nästa uppgift, så då får jag väl lära känna nya distansmänniskor som kanske är roligare. Ja, ja, vi får väl se hur det går.

Om en vecka skall jag och Loke gå på Specialutställning för Tibetanska raser. Det skall bli kul att se dem alla samlade. Hoppas bara Loke inte skämmer ut mig som förra gången, men det skulle kanske inte göra så mycket, med tanke på att jag skämmer ut honom mest varje dag. ;-) Jag vill bara att han skall få en riktig kritik denna gång.

På uteplatsen står två timjanplantor som väntar på utplantering. De skall sättas i sprickorna mellan plattorna på uteplatsen utanför ytterdörren. Där blir det så mycket ogräs som ingen verkar vilja rensa. Detta kan minskas av timjanen som kommer att sprida sig som ett vackert och väldoftande ogräs i springorna. Min egen uteplats är jättefin nu när det blommar fast att det redan är höst. Rosorna, clematisen, höstanemonen och lavendeln blommar för fullt.

Jag ser fram emot nästa sommar redan nu. :-)

1 kommentar:

Monica sa...

Lycka till på utställningen.
Har inte sett ett enda bo i år tror det var för mycket fiskmåsar och ekorrar här;-)
Ha det bra