torsdag, september 20, 2012

Dataproblem igen

När jag installerade Win7 förra gången ville datorn inte alltid känna igen att det var en extern hårddisk kopplad via usb. Det löstes med en fil som startade upp hårddisken tillsammans med windows. Det var ett dos-kommando, som jag inte för mitt liv nu kommer ihåg och nu är ju datorn ominstallerad och ännu en gång känner han inte igen hårddisken vid uppstart. Det är Inte alltid, men ibland och då måste jag gå och dra ur elen för att starta om den igen om den skall synas i datorn.

Att jag inte kan komma ihåg vad fan det var jag gjorde förra gången? Vad fasen var det för fil och vad fasen var det jag lade i autostarten? Det är så jäkla frustrerande!

Den här jäkla surfplattan jag köpt är också helt knäpp. Varför laddar den ur sig när den är helt avstängd? Det finns ingen smart förklaring på det. Jag vet att de flesta "smarta" grejer laddar ur, men inte så mycket när de dessutom är avstängda. *suck*

Inga kommentarer: