söndag, augusti 19, 2012

Dagens fail

Förmiddagen började med vovve och hink mot blåbärsskogen. Vackert väder och många blåbär. :-) Två och en halv deciliter senare tar jag ett steg och sätter foten rakt ned i ett BISAMHÄLLE! Hur i h-vete lyckas jag med samma sak igen? Denna gång var det inte bara tre-fyra bisting. Hela j-kla svärmen attackerade och jag gjorde en strålande imitation en filmkomedi och sprang skrikande och viftande därifrån. Det mesta skrikandet och viftandet gick ut på att försöka få Loke att inte komma nära. Jag lyckades strålande med det, då han tog en lång stund på sig att förlåta mig. Jag fick till och med bisting i huvudet, under håret. *suck*

Nu ger jag upp egenplockade blåbär. Härmed plockas bären från frysdisken då skogen är alldeles för farlig. :-/

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: