onsdag, oktober 19, 2011

Värdera mera

Idag kommer liten snubbe, från Fastighetsbyrån, och på fredag liten snubbinna, från ERA, för att värdera lyan jag har bott i de senaste 18 åren. Nu vill jag bara härifrån. Har alltid trivts i Hagalund, men det hela började changera när jag fick nya grannar. De har aldrig visat någon hänsyn eller respekt och fast att jag bad dem slutade deras barn aldrig att slå i väggen. Det resulterade tillslut i kraschat glas och tårar från min sida, när min studentpresent rasade i golvet, efter det att ungarna lekt Matrix mot väggen. Ingen ersättning fick jag, eftersom det enligt grannarna berodde på ett "felbyggt" hus, och inte deras ungar.
Sedan har förfallet fortsatt med att folket här har blivit ena riktiga grisar, som bara slänger sina sopor överallt. Varför inte slänga soppåsen i närmsta buske om man glömt att slänga den i sopnedkastet eller lägga den i soprummet? >:-( Vi andra som vill njuta av grönområdet får vackert finna oss i att trasigt glas och sopor frodas. *suck*
När mitt hus blev sålt av Signalisten till "oss" blev det bara värre. Nej, det blir faktiskt inte bättre med bostadsrätter. De som bor här är fortfarande samma människor, med samma inställning som tidigare. Visst har några direkt sålt och flyttat, men tillräckligt många puckon finns kvar. Några av de som stannade tyckte förresten att det var helt ok att göra gården till ett kalhygge och vi som protesterar har alla fel.
Nästa dråpslag blev tvärbanan, som kommer att byggas till Solna Station. Varför inte lägga den mitt på Frösundaleden och inte nagga i kanterna på grönområdena? Nej, det blir alldeles för dyrt. Vi har ju lagt alla miljarderna på en Arena som ingen utom politikerna vill ha. Rika Solna har inte råd med viktiga saker, som vettig kommunaltrafik, men skatten är billig! *blä*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!
Du driver verkligen upp marknadsvärdet på lägenheterna Hagalund. Så illa är det väl ändå inte?

elin sa...

Jag undrar om "Anonym" är ironisk eller allvarlig...

Anonym sa...

Den sista meningen var allvarlig då jag inte tror att det är så illa i Hagalund.
Den första biten var ju givetvis ironi men skriver man att det är mindre bra och samtidigt vill sälja så är det ju lite som att såga på grenen man sitter på...

Hur som, så hoppas jag att skribenten hittar en plats att trivas på även fast Hagalund förlorar en eldsjäl.