måndag, oktober 17, 2011

Snopptvätt, flytt och nytt sele

Min lille kille har haft snoppdropp (förhudskatarr) nästan ända sedan vi lärde känna varandra. Alla mina hanhundar har haft samma problem, men de fick det inte förrän de blivit könsmogna. Snoppdropp brukar gå tass i hand med alla sköna kissfläckar att slicka och nosa på och Loke är ännu inte könsmogen, men har ändå drabbats. Gissar att det kan bero på att han viker ut sig för allt och alla han ser, vilket antagligen innebär att någon trevlig vuxen med snoppdropp, har lyckats smitta. Jag har låtit det bero, eftersom jag vet att det är svårt att få bort, men tillslut hade jag fått nog. Loke fick bada och skölja snoppen i diskhon och det funkade riktigt bra. Lagom högt och inte lika läskigt som badrummet, enligt honom. Använde jodopax som jag sprutade in under förhuden och masserade lite. Det går alldeles utmärkt med andra saker också, men jag har alltid använt jodopax på mina hundar och varför laga något som inte är trasigt?

I helgen var jag och tittade på en lägenhet i Akalla/Kista, som ligger precis vid Järvafältet. Ut genom dörren, gå 20 meter och man är på plats i grönskan. Låter som ett fantastiskt himmelrike, nu när jag tröttnat på alla sopslängande människor här i Hagalund. Har redan fått lånelöfte från banken och väntar på mäklarens värdering av lyan jag sitter i nu. Hoppas på att få ett ok pris, så att jag slipper låna mer pengar för den nya. Vi får väl se vad som händer.

Eftersom Loke har växt ur sitt gamla sele, som jag köpte när han var "ny", fick jag lov och gå och köpa upp mig på ännu ett. Han är varningsgul, bekväm, en mysig råtta som nu också syns i alla väder. ;c)

4 kommentarer:

Monica sa...

Trodde aldrig att jag skulle få uppleva att du flyttade från Hagalund, haha tror dom inte att du klarar av att ha liten hund.
Ja du människan är tragisk;-)))))

Anonym sa...

Akalla? Kors i taket! Tycker det låter trist att du tröttnat för krafter som du behövs i området. Har dock full förståelse om du tröttnat.
Det kan hända även den bäste.

Undertecknad sa...

Yay!!! håller tummarna gullet

kram till dig och din snoppdroppande gullgubbe

elin sa...

Här hålls också tummar! :D