onsdag, april 27, 2011

Lidandets linda

Imorgon kommer jag att få lida efter dagens gymnastiska övningar. Vårstädningen av balkongen är klar, vilket inkluderar inoljande av trätrall och bortfraktande av förra årets odlingsförsök. Mina lavendel, timjan och salvia hade dött, men det visade sig att hostan verkar ha klarat sig. Den fick sig en omplantering och jag hoppas nu att han inte dog av chocken. ;c)

Testade med att sätta ut lite fingerborgsblommor i kruka. Det är fortfarande för kallt, men jag testade iaf. Har så himla många småplantor att lite förlust inte gör så mycket. Måste köpa ny såjord eftersom den gamla tog slut och det fortfarande finns många sticklingar som behöver omplanteras.
Den enda växt som faktiskt trivs på min balkong är tujan jag köpte för tre-fyra år sedan. Den är snart ända uppe i taket och är jättefin. Fattar inte hur det kommer sig att det bara är den som vill bo ihop med mig? Är det för att den är lika taggig och jävlig som jag är? Funderade allvarligt på att endast hålla mig till ettåriga växter, men den tanken försvann när jag såg fingerborgsblommor på bild. Kanske de överlever? De är ju bara tvååriga och jäkligt tåliga. Vi får väl se hur det går. =c)

Inga kommentarer: