lördag, april 16, 2011

Sucker Punch

Gårdagens biofilm blev en överraskning i hur jäkla bra den var! Trodde bara den skulle vara en orgie i snygga bilder och action, men den hade ett budskap som jag personligen kände var fantastiskt. Hoppas alla killar och tjejer, som ser denna otroligt bra film, också tar till sig det den försökte säga.
Jo, det var en orgie i action och snygga bilder, med supersnygg musik till. Lite mycket ung mans fantasi när det gäller kvinnornas utseende, men samtidigt var de starka kvinnor, vilket gör att jag översåg med kostymerna, som faktiskt hade med handlingen att göra. Kan inte bli fel och när de försöker säga något, utan att de också tvingar på dig budskapet.
Tjejernas skådespelarinsatts var kanske inte den bästa, men det var inte heller det som var grejen. Oscar Isaac, som spelade vårdaren/pimp, var den absolut äckligaste mannen på jorden i denna film och man ville bara slå ner honom. Det är vad jag kallar snygg skådespelarinsats, att få publiken att hata en så totalt är nog inte så lätt som man kan tro.
Mina hyllningar måste också innefatta Zack Snyder, som skrivit, regisserat och producerat denna film. Den killen känner jag igen från filmer som 300 och Watchmen. Båda filmerna gillade jag då och nu blev det en tredje. Ser med glädje fram mot nästa. Heja Zack! =cD

"If you don't stand for something, you will fall for anything."

PS. Får ju inte glömma att säga hur glad jag blev när jag såg att Scott Glenn spelade den vise mannen i filmen. Alltid kul att se de gamla rävarna visa vad de går för. ;c)

Inga kommentarer: