lördag, september 04, 2010

Lite filmtittande

Nu har jag då sett del 3 i Twilightsagan. Den sög precis lika mycket som nr. 1 och 2, vilket jag redan innerst inne visste. Då frågar ni er säkerligen varför jag sett denna film och svaret blir varulvarna. Inte för att jag är direkt imponerad av nakna överkroppar, vilket det finns gått om här, utan för att de animerade vargarna är riktigt snygga. =c) Om jag tänker efter så är det bara bilden med solförmörkelsen och varulvarna som vargar, vilka är sevärda i denna totalt deprimerade rulle. Snacka om tonårsangst. *suck* När gick det så himla fel i vampyrvärlden? Har ingen läst de ursprungliga legenderna och böckerna i ämnet? Hur kan de få till det att vampyrer kan vara ute på dagen och glittrar i solskenet? Var är det sorgliga i att vara vampyr då, förutom dieten, som kan fixas genom blodgivare? Och var fick de hela kendockfenomenet och de knasiga ögonen ifrån? Om jag träffade en kille i skolan som hade de läskiga ögonen som Edward har hade jag sprungit åt andra hållet. Har ni sett hur dessa vampyrer ser ut? Det är några gothare på dålig ecstasy. De har taskiga frisyrer, knasiga ögon, taskig klädsmak och allmänt fel. Hur bestämdes det att man inte får ha sex före äktenskapet och att det nu är killen/vampyren som har den åsikten, var kom den ifrån? Dracula hade inte några sådana skrupler, vilket var en del av hans tvetydiga charm. När det gäller varulvarna kan man fråga sig hur det kommer sig att de alltid har avklippta brallor på sig och var hittar de dem när det åter blir människor? Har de ett klädlager överallt i skogen? I andra delen av filmtrilogin får man helt klart se att kläderna slits sönder när de förvandlas, men nu har det istället blivit att de bara *poff* blir varulvar och automagiskt har jeansshorts på sig när de förvandlar sig åt andra hållet. Jäkligt irriterande är det när filmmakarna anser att vi alla köper vilket skräp de än hittar på, hur stora logiska luckor det än är i hela resonemanget.

Detta var min helt personliga åsikt i detta ämne och inte en absolut sanning. Gör dig besväret, se skräpet själv och bilda dig din egen uppfattning. =cP

1 kommentar:

Undertecknad sa...

haha underbar betraktelse
någon dag när jag inhandlat sladd som sätter datorn i förbindelse med tvn kanske jag gör en liten fuling och kollar in skitfilmerna.... blir ju lite sugen efter din härliga sågning

pözz