tisdag, juni 09, 2009

Ännu ett mejl från min jävla TL

"Ni har fortfarande för långa samtal i genomsnitt på bb/telefoni/kundtjänst/faktura. Det måste sänkas.
Ni måste styra om och inte vänta med kund eller översupporta.
Det räcker med att ni sänker någon eller några minuter och tänker på att styra snabbt redan i början av samtalet.
Dessa samtal får vi ingen intäkt för utan betalar snarare för då vi inte kunna hålla oss till avtalet med vår uppdragsgivare.
7 min(bb/telefoni)/5 min(kundtjänst/faktura) är vad som gäller och ni får arbeta utifrån det.
Är det något kund skall kolla upp, be dem återkomma efter att de kollat upp. Prata med de som har kortare samtalstider, hur gör de?
Tänk inte att nu blir det kortare samtal och då kan jag inte ge kvalité, vad vi skall leverera till kund bestämmer vår uppdragsgivare.
Det skall vara kvalité inom supportramarna och tiderna!"

Till mig kom hon speciellt och sa att jag ABSOLUT INTE får ringa ut för att ge k support. Inte ens till de kunder som ringer från kontantkort för att telefonen de har med vår uppdragsgivare inte fungerar!?

2 kommentarer:

elin sa...

dags för den tredje statsmakten att blanda sej i...
fackets tidning, Stockholms Fria, Arbetaren, Råd&Rön (konsumentverket), Metro?
Kunderna applåderar om det händer nåt, du blir av med jobbet och får stämpla ett tag...
;-p

Elin (leg.tant) sa...

rekommendera kunderna att kontakta pressen om usel support...