fredag, juni 05, 2009

Guldsmeden Patrik


Jag hittade honom i en grossistbutik för silver på söder. Han lade märke till min lätt misshandlade ormring och undrade var jag hittat den. När vi pratade kom det fram att han var guldsmed och gjort flera liknande ringar i guld. Efter mer prat vågade jag tillslut fråga vad det kunde kosta att få en likadan ring i silver och priset han gav, var inte direkt oöverkomligt, men just då saknades finanserna. Vi kom överens om att jag kunde komma tillbaka med en beställning om jag någonsin skulle få råd. Och plötsligt en dag händer det. Beställningen gjordes, men jag har mest haft ångest, eftersom jag är så himla petig och inte riktigt litade på att Patrik skulle förstå hur jag ville ha det.
Visade sig självklart att jag hade fel. Han har gjort en helt fantastik orm. Skulle ha hämtat den idag, men när jag såg den och medans vi pratade kom vi på fler förbättringar vi ville göra. Jag får ge mig till tåls lite till, men nu har jag ingen ångest över det iaf. :-)

1 kommentar:

elin sa...

vi kommer att skrika och gråta av avund när vi får se ringen!!