fredag, juni 05, 2009

Mejl från min jävla TL

"Mycket viktigt att vi följer givna instruktioner som gäller och i detta fall när det gäller dig är att; Vi skall endast ringa upp för att kontrollera telefonen, dvs om det går signal. Korta samtal.
Inga utringande för att ge support. Är det något de skall kontrollera så får de återkomma. Inte att du ringer tillbaka.
Vill ej att du frågar aktivt om du skall ringa upp. Företaget vill inte stå för den kostnaden och vår uppdragsgivare vill inte betala för det.
Fokus på fler samtal per timme, du snittar 3,5 på en timme och det är alldeles för få för att vi skall arbeta efter den prognos som finns.
Samtalstyrning och behöver ej vänta med kund.
Vi skall inte ringa för att de ringer från en mobil, man får känna efter. Men det skall vara väldigt få tillfällen.
Om man måste starta om modemet; Gör din felsökning och kolla att allt annat ser bra ut. Behöver de starta om så får de göra det.
Du ser om du har kontakt med modemet efter omstart. Ge instruktioner och fungerar det inte får de ringa in igen.
Meningen är att de skall fungera. Annars får man se över andra delar. Kunderna måste bli bättre på att kunna hantera sin utrustning."

Där ser man vad som anses vara rätt när man jobbar med support (?) på detta företag. *suck* Kära kunder, ni skall inte tro att jag sitter här för er skull!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Kunderna måste bli bättre på att kunna hantera sin utrustning."
det är väl det som är mening med support... :-p
...som kunderna betalar för?!...

Undertecknad sa...

man blir fan mörkrädd

hitta ngt nytt och ge dem fingret

may the swartz be with u

Monica sa...

Nu fick man förklaringen, har idag gjort vår medborgerliga plikt och röstat på P-partiet.