måndag, februari 16, 2009

Feber och Pirater

39º feber hade jag alldeles nyss när jag tog tempen. Snacka om att göra livet till ett helvete för sig själv. Det är andra gången på fyra veckor som jag blivit så sjuk att jag måste stanna hemma. Kan gissa att jag inte är speciellt populär på jobbet just nu. Bullen har också varit sjuk igen. Maginfluensa för andra gången på lika kort tid. Den här gången lyckades jag fixa det utan hjälp från veterinären, vilket iaf gjorde min plånbok gladare. Han är nu frisk, glad och pigg, medan jag mår skit. *suck*

Ser på tv om rättegången mot Pirate Bay. Det förvånar mig att ingen verkar vilja ta upp det skäl som gör mig till fildelare. Det går inte att ladda ned musiken lagligt för mig från USA, eftersom jag bor i Europa! De band jag vill köpa spelar amerikansk "alternativ" rock, vilken inte går att få tag på i Sverige. Visst jag kan köpa CD-skivan från USA, men då tar det en jäkla tid och det blir jättedyrt. Vore det inte smart om de kunde komma fram till ett enkelt, lagligt, nedladdningsalternativ? De skulle tjäna stora pengar på mig, kan jag ju lova. Jag har faktiskt köpt laglig musik från CDON, men det fanns bara EN skiva av de tio jag ville ha senast. Då kanske det inte är så konstigt att man tar till andra metoder?
En annan sak jag funderar över är också hur filmbolagen kan säga att de förlorar så mycket pengar på den illegala nedladdningen? Jag har personligen köpt mycket mer film de senaste åren, sedan jag hittade Piraterna, än jag någonsin gjort tidigare i mitt liv. Jag tycker det är helt ok, att betala för en film, som jag vet att jag faktiskt kommer att se om. Och så har det också blivit, efter att jag redan sett den med hjälp av Piraterna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med du!

Det stora problemet med musik & filmindustrin är väl deras girighet...
F.ö. är väl DVD-piratkopieringen i Asien ett större ekonomiskt bortfall för dem än nedladdarna?

Krya på dej! :-)

Anonym sa...

Krya på dej