måndag, februari 23, 2009

Är du frisk tro?

Jag tror faktiskt att jag är det. Åtminstone så frisk som jag kan bli. ;c) Fortfarande allmänt rosslig i halsen och ganska täppt i näsan, men inte allvarligt trött. Vovve är frisk och kry och jäkligt less på att jag inte varit igång ordentligt. Det händer inte så mycket enligt honom. Har försökt sysselsätta honom med hans kompisar, men han blir så jäkla påstridig att de tröttnar.
Annars har det inte hänt mycket här. Köpt och sett en del filmer och tittat på en del tvserier.


Såg om Cloverfield som var precis lika bra på hemmabion som på SF-bion. Måste dock se till att mörklägga för att den verkligen skall komma till sin rätt. Fantastiskt snygg och spännande.


Bland de knäppaste och roligaste SF-filmer som gjorts på de senaste åren. Man blir bara glad. Man kan heller inte låta bli att fnittra över den oförskämt tydliga reklamen för mjällshampo. ;c)


Senste filminköpet. Köptes mest pga de skådisar som är med. Philip Glenister och John Simm är bara så fantastiska. Älskade dem i Life on Mars och de var inte sämre i denna film. Filmen var helt knasig. Planerat bankrån, som går åt helsike eftersom två olika ligor och tre olika personer fått för sig att råna samma bank, samma dag. Faktiskt riktigt bra. Den bjuder på engelsk humor och lite av kammarspel. Ingen action och bara ett skott som avlossas... av misstag. ;c) Rekommenderas och kan lånas av mig om man så vill.

Jobbet suger så allvarligt att det inte ens går att tänka på det. Känner att det var bra att vara sjuk en vecka... även om jag faktiskt var sjuk och mådde pyton. Det var ändå bättre än att vara på jobbet.
Tänkte försöka förkovra mig via en distanskurs i nätverksteknologi, men det sket sig eftersom Solna inte vill betala Stockholm för kursen. Kursen fanns bara hos hos dem. Det blev alltså skit där också. Skall höra mig för på vilka grunder de nekade mig och fråga vem jag kan överklaga till. Skall väl även leta efter alternativ... Känner dock att jag redan är för trött för att engagera mig. MÅSTE TA MIG I KRAGEN. Arghh! Det funkar ju inte att sitta här längre. *suck*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Evolution-filmen hade jag nästan glömt, men den är verkligen kul. Håller med! :)

Sugigt med sugigt jobb. Styrka och kraft till dig så du orkar resa dig.

Anonym sa...

Jag fick avslag från solna kommun med när jag sökte en kurs i japanska innan i vintras som sthlm stad håller i. berätta gärna hur man gör för att överklaga! jag vill lära mig japanska och har inte lust att pröjsa 2000 kr för folkuniversitets kurs!