fredag, augusti 24, 2007

Trött och vissen

Som jag berättat tidigare jobbar jag för få timmar. Alltså... jag jobbar inte 75% som jag skall, men får fortfarande betalt för tiden. Så har det varit bra länge nu och jag har försökt göra min gruppledare uppmärksam på detta, men inget har hänt. Nu har jag fått en ny gruppledare (TL) som då skall "fixa" till det och plötsligt blev allt bara åt helvete. Hon har lagt in förlängd arbetstid på mig de närmaste 4 veckorna. Hon har spritt ut halvtimmar och timmar lite hur som helst. Det funkar inte för mig och vovven. I ett försök att fixa det nöjaktigt och enkelt slängde in ett förslag om att vi kan lägga till en halvtimme om dagen, så blir den en timme i månaden som blir för lite. Då kan man ju spara den i fyra månader och sedan jobba fyra timmar en söndag. Min TL sa att det skulle ju bli alldeles för besvärligt för schemaläggaren att komma ihåg. Mina nya tider skall börja gälla på måndag, men jag kommer inte att följa dem... Vi får väl se vad resultatet blir. Jag kanske blir avskedad! =cD

Att jobba på det här företaget är inte särskilt roligt längre. De har inte någon bra politik för hur man skall ta hand om sina anställda och kunder. Det är inte klokt, med tanke på att det är vi som gör att företaget överhuvudtaget kan gå runt. Vet ni att jag idag, på min fritid, ringt upp tekniker för att få dem att lyfta på rumpan och åka på en felanmälan som gjordes den 7/8?! Det är för fan inte klokt! Jag fattar inte varför jag bryr mig egentligen...

Inga kommentarer: