onsdag, augusti 29, 2007

Sorg

Min väninnas hund avlivades i förrgår. Allt hade verkat bli bra, men sedan blev hennes buk spänd och uppblåst så de gick till veterinären. Visade sig att den var vätskefylld och det fanns inget att göra, så hon avlivades. Det är fruktansvärt orättvist och man kan bara inte fatta att den här stackars människan skall drabbas så svårt hela tiden.

Mitt möte med min teamleader och hennes chef, som jag hade i går, resulterade i att jag möjligen kanske kan få ändrade arbetstider. Det blir bra för hunden och mig, men plånboken kommer att lida. Fick dock hota med att de måste säga upp mig, eftersom jag inte kunde tänka mig att jobba under de premisser de presenterade från första början. Jag kanske får slutgiltigt besked imorgon... om jag har "tur".

Inga kommentarer: