torsdag, juli 19, 2007

*suck*

I dagarna har min nya gruppledare tagit tag i problemet med min arbetade tid. Jag har sedan i januari inte blivit schemalagd de 75% som jag skall jobba enligt avtalet. Detta har jag upplyst relevanta instanser om sisådär 10 gånger, men inget har hänt. Jag får fortfarande betalt för 75% fast att jag kanske bara jobbar 60%. Har utnyttjat det genom att jobba en dag här och där och få kvalificerad övertid istället. Det har gjort under för min plånbok. För några månader sedan råkade jag dock, i ett obevakat ögonblick berätta detta för en annan gruppledare, som nu blivit min och då vill hon fixa detta åt mig. Jag har försökt förklara för henne att jag inte har något emot att jobba mindre än vad avtalet säger och ändå få betalt för det. Dessutom tjänar jag ju en massa, både tid och pengar, genom att jobba kvalificerad övertid, och inte normal OB2. Den här gruppledaren kan dock inte acceptera detta, och har nu sett till att jag får lov att jobba två söndagar i rad. Och då har jag ändå berättat för henne att jag stora hål i ekonomin just nu, pga oförutsedda utgifter. Jag bad att få skjuta upp det till augusti och passa på och jobba två helger på kval.ö, men se det gick inte. Det värsta är att gruppledaren kommer att sluta på företaget den 2:a augusti, och alltså inte behöver bry sig. Jävla skit!

Det känns lite surt, speciellt som jag ännu en gång fått gå till veterinären med Bullen och hans rumpa. Analsäckarna är infekterade och blöder igen... Var hos veterinären idag och blev av med 900 kr. Skall tillbaka om 10 dagar och bli av med lika mycket till. *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Bejby... sicken subba... om hon nu vill göra saker till det bättre precis innan hon ska sluta så kan hon ju blunda istället...
Stackars "bullen" inte kul alls, å inte roligt för din plånbok heller...

Vi här nere på Gotland har det rätt bra trots muggig stuga. Solen skiner och det saknas egentligen bara en sak... en vovve!!!

puss