söndag, juli 08, 2007

2000 kr fattigare

Efter en riktigt bra start på dagen kom jag hem vid halv tre och skulle träffa en go kompis. Försöker knuffa mig ur hissen, men hundjävlen står i vägen och eftersom jag har problem med händerna lyckas jag fumla och tappa nycklarna. Nog FAAAAAAAAAAAAAAN ramlar de ned i springan mellan hiss och dörr. Försvinner ner i djupet av hisschaktet och jag känner hur dagen genast blev mycket sämre. Ringer Kone Hissar som är de som har hand om våra hissar och ber dem om hjälp. De vill ha betalt för att hjälpa mig att fiska upp nycklarna ur schaktet. Frågar hur mycket det kan gå på och får då veta att det skall kosta sisådär 2000 kr. Jag säger att jag återkommer senare och börjar ringa runt blan de som jag kan ha lämnat ut extranycklar till. Visar sig att den enda som faktiskt har mina extranycklar befinner sig i Småland till på torsdag i nästa vecka. Blir alltså tvungen att ringa tillbaka till Kone och be dem skicka en kille. Den mannen tog sig snabbt hit och gav mig mina nycklar igen. Förra månaden kostade mig hunden 2000 kr i veterinärräkningar och denna månad kostar mig min allmäna klantighet samma summa. Kommer jag någonsin få chansen att faktiskt ha lite pengar över?!

Slutsumman för nyckelstrulet blev på 1368 kr.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej lupa..denna kommentar har inget med ditt inlägg att göra, men jag ville bara fråga om du fortfarande läser kommentarerna på din blåkulla-blogg..jag e nyinflyttad och jag skulle vilja veta om man som hyresgäst kan påverka på något sätt.
Jag tycker föressten att din blogg är jätte bra och mycket väl behövd..hoppas att fler hittar hit =)

LupaVarg sa...

Självklart läser jag kommentarerna, men det kan ta ett tag för mig att få tummen ur och svara. ;cP
Detta står också på Blåkullabloggen:
Trevligt att någon läser min blogg fortfarande och ännu trevligare att du känner att du vill lämna en kommentar. Tack!
Problemet vi har i Hagalund är att vi inte är speciellt högt prioriterade av politikerna i kommunen.
För att som hyresgäst kunna påverka kan man se till att gå på alla möten som annonseras för just hyresgästerna. Det händer dock inte speciellt mycket vad jag vet. Det finns ju föreningen för ett levande Hagalund. http://www.hagalund.nu de anordnar regelbundna möten där de försöker få in idéer och synpunkter från de boende om vad som kan göras i området. Bor du i Signalistens hus finns det även boråd som diskuterar bostadsområdets utvecklingsmöjligheter, med fastighetsägaren.
Personligen har jag dock alltid direkt vänt mig till respektive fastighetsägare och kommunen när jag hittat något jag vill ändra på. =c)

Anonym sa...

Hej!

Nu snubblade jag inte på hunden,
men nycklarna fastnade i jackfickan när jag skulle ta ut dom, och när jag ryckte till så flög dom bara ut ur handen på mig och rakt ner i springan. Och så står man där och tittar som en idiot och fattar inte att det är sant. För Jävligt!

LupaVarg sa...

Jag känner med dig och din otur. Var inte glad när det hände mig, men jag har gjort mitt bästa för att lägg det bakom mig. Äh, vad fasen säger jag! Det svider fortfarande i fickan av tomheten. *mutter*