tisdag, juni 05, 2007

Blomsterprakt

I torsdags tog jag mig äntligen i kragen och släpade med mig kära mor till Plantagen för att göra nya inköp av blomster till balkongen. Kaprifolerna jag köpte förra våren är alla döda och magnolian sjunger på sista versen så nu jäklar shoppade jag loss. Jag köpte bl.a. en busk/vresros som heter 'Henry Hudson'. Den skall vara härdig och klara det mesta. Jag hoppas den klarar av att bo med mig.

Köpte även en klint (Centaurea dealbata) bara för att den hade en så cool färg. =c)














Stoppade också på mig en Bergsbambu. Den står i det skuggiga hörnet av balkongen och skall förhoppningsvis bli stor och "skogig". ;c) Man lever på hoppet!


Annars torkade jag golvet och slängde bort sådant som bara stod i vägen. Oljade också in golvet så nu har det den där vackra rödbruna färgen igen.


Om en vecka börjar min sommarsemester. Fyra veckor lång blir den och jag ser fram emot det som bara fasen, men samtidigt undrar jag vad jag skall sysselsätta mig med? Mina dagar är ju ganska inrutade och det blir knappast någon plats att ändra på dem för mer slöande. *flinar*

1 kommentar:

Anonym sa...

:-) jag har 2 nya spets-sjalmönster - när du tröttnar på Aran Weight Victorian Lace Shawl.......zzzzzzzzzzzz....

PDF kommer snart till en dator nära dej...

/e