fredag, maj 25, 2007

Att sticka är roligt

Har stickat en del sedan sist. Gjorde klart en "Hanging vines stole". Den blev JÄTTESTOR och kan användas som sjal eller som filt. ;c) Största problemet jag har med mitt stickande är inte själva stickandet, utan var någonstans man skall sträcka ut det hela, när det väl är klart. Större matta vore något att ha.
Har även gjort klart en annan sjal, men den är av det gamla vanliga "blomkorgsmönstret" så den kan vi bara nämna så här i förbigående. Fick också beställning på 3 stycken 'Aran Weight Victorian Lace Shawl' och har redan börjat på den första. Tyvärr är det då inte min favoritsjal att stick, och dessutom är färgen förskräcklig, men jag har iaf något att göra! =cD

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ahhhhhhhh, den är såååååååååå underbar!! OCh den är MIN!!!!!

Anonym sa...

Wow, den var helt otroligt vacker! Och stor :)

Knit-Marie sa...

Den var verkligen fin! Nu blev jag sugen på sjalstickning igen...jag som trodde jag hade kommit över det!

Anonym sa...

Darlink du är så duktig!!!!

Tack för senast förresten... härligt att få se bra film med trevligt sällskap!

Anonym sa...

så undebart vacker den är!