lördag, juni 30, 2007

Bouvier des Flandres

Jag satt och slösurfade häromkvällen. Vet inte riktigt hur det gick till, men tillslut hamnade jag på Wikipedia. Där vandrade jag runt lite och kikade på konstiga saker och så fick jag för mig att söka på min hundras. Ve och fasa! Det fanns ingen sida om Bouvier. Efter en stunds fundering fick jag då för mig att skriva en sådan sida själv och började plita. Inte fasen tänkte jag att det skulle ta så lång tid. Jag har ju alla texter klara, men glömde ju bort det där med bild och wikikodningen som var ett aber. Jag blev inte klar förrän 1 på natten med kodning av texterna. Sedan var det då det där med bilder. Jag är ju lite kluven till copyrighten, och laddar glatt ned både det ena och det andra, men bilder som skall användas offentlig är jag känslig för. Gjorde iaf en Googlesökning, bara för att se vad jag hittade och blev ganska besviken. Kan folk inte fota sina hundar snyggt? Efter mycket hattande hade jag dock jättetur och hittade bilder på Eva Nordlunds hemsida, en uppfödare i Norge, men de kunde jag ju inte bara sno. Efter en del funderande så mejlade jag henne och tänkte att om man har tur kanske hon säger ja? Tänkte då också att det skulle ta någon vecka innan jag fick svar. Jag har mejlat uppfödare förr och väntar fortfarande på svar. *suck* Eva svarade dock efter bara några timmar och hon sa JA!!! Hennes Ygor är så satans snygg att man blir alldeles tårögd. ;cP Så här är då resultatet: Bouvier des Flandres på Wikipedia.
Nu har jag fått blodad tand. Jag har skrivit två andra artiklar de senaste dagarna. Jag har värk i händer och axlar. Suttit framför datorn i 3 dagar och plitat ned artiklar om Dianiker och Starhawk. Vi får väl se vad jag mer hittar på. =c)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande!
WOW!! :-)
/e

Anonym sa...

Tänka sig! DU är så jäkla bra. Fast det visste jag ju redan att du var så jagär inte så överraskad.

Däremot förvånar det mig att du inte arbetar mer med redaktionellt arbete, kanske rentav journalist. Du är ju en hejare på att skriva, göra research och dokumentera.

Poppius journalistskola kanske vore något... absoluttt!!!!