måndag, mars 05, 2007

Kära grannar...

Jag känner mig smickrad över det faktum att ni faktiskt läser min blogg, men vore det inte bättre att faktiskt fråga mig om ni har något ni undrar över? Som det är nu så har ni tagit till er information härifrån, som ni sedan misstolkat och spridit i grannskapet. Det är sant att min hund har haft löss, men jag har faktiskt informerat alla hundägare vars hundar Fenrir leker med. Även dig med den svarta pudeln. Även om du nu verkar ha glömt det. Jag tyckte dock inte att jag behövde informera hundägare vars hundar min inte har någon direktkontakt med. Löss hoppar inte mellan hundar som håller sig på flera meters avstånd. De hoppar heller inte över på en ny hund om denna hund bara kommer fram och nosar på den lussmittade vovven. Löss sprider sig vi närmare kontakt än så och ingen av era hundar umgås på det viset med min. Era hundar ligger heller inte på min hunds sovmatta. Hundar som Fenrir lekt med, under hela lustiden, har ännu inte smittats! Om någon av era hundar har löss kan man ju fundera över om de kanske har träffat den ursprunglige "luspudeln"? Inte fasen bryr man sig väl om en sådan skitsak som löss i det stora hela?! Löss finns i naturen i naturligt tillstånd. "Nature provides."
Det som gör mig mest ledsen är att ni säger att jag skulle låta min hund smitta andra hundar, bara för att jävlas. Vad får ni det ifrån? Var någonstans, under de 15 år som vi umgåtts med våra hundar i området, har ni någonsin sett att jag gjort något för att medvetet skada någon annan människas hund? Var har ni sett, att jag skulle låta min eller andra hundar, sprida ohyra eller sjukdom för att jävlas med andra hundägare? Ni får snacka hur mycket skit ni vill, men håll er åtminstone till ett litet sanningskorn i snacket. Annars blir det som det blivit nu, att de andra hundägarna i grannskapet, tycker att NI är idioter och inte vill ha något med er att göra.

Inga kommentarer: