fredag, mars 23, 2007

Golvstrul i Hagalund

Jag fick ju nytt golv i köket av pappa. Han är en äkta hantverkare så jag trodde att det skulle ta mycket längre tid en de två dagar han sa. ;cP Nu visade det sig att det tog kortare tid och jag blev så lycklig. Golvet är fantastiskt snyggt även om jag numera fryser om fötterna. Klinkers funkar inte bra med öppen balkongdörr. *brrrr*



För en vecka sedan ringde telefonen och Signalistens leverantör av golv meddelade att de skulle komma och fixa mitt hallgolv på onsdag denna vecka. Ojdå, hur lång tid tar det då tänkte jag? Det går på en dag beräknade den trevlige mannen i telefonen och jag tänkte att han har säkert rätt... Pappa hade ju lagt klinkers och fixat köksgolvet på en och halv. I hallen skall det ju bara bli vanlig korkmatta. Idag är det fredag och ännu är hallgolvet inte klart. Alldeles precis för en stund sedan fick killarna åka till Årsta för att hämta en ny matta, eftersom den de hade var för kort. Man funderar över hur vissa hantverkare jobbar. Borde man inte mäta sådant innan man skär till mattan? Det fattades 20 centimeter. *suck*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Darlink, vad förväntar du dig av hantverkare :-)

Löv u

Anonym sa...

det finns hantverkare å "hantverkare"...