måndag, mars 19, 2007

Helgen

I lördags åkte jag till Plantagen och handlade jord och penséer. Åkte vidare och köpte mig en ny dammsugare. Min gamla dammsugare är över 20 år gammal och väger ett halvt ton att dra runt på. Tyckte det var dags att investera i en ny. Det blev en blå Miele. Den är jättelätt och relativt tystgående. Åtminstone i min öron som är vana vid en gammal Electrolux. Tog mig sedan till ICA Supermarket i Solna Centrum och storhandlade. Väl i kassan blev det något strul med systemet och efter mycket om och men lyckades jag slå in fel kod tre gånger på mitt kontokort. Det blev alltså låst och går inte att använda mer. *suck*

I söndags jobbade jag på att dammsuga med den nya apparaten. Upptäckte vid 9-tiden på morgonen att vi inte hade något varmvatten. Ringde och felanmälde detta. Fick då veta att de inte skickar ut någon om det är mindre än 24-timmar tills den vanliga arbetsstyrkan kommer till jobbet. Skulle alltså vara utan varmvatten i 23-timmar. Blev skitförbannad. Kunde inte ta mig duschen jag behövde för att våga mig ned i Solna Centrum och till apoteket. Surade några timmar och plopp så var vattnet tillbaka. Ingen vet varför eller hur det gick till. Tog min dusch, men hade helt förlorat lusten för färd till centrum. Tvättade golven och traskade sedan iväg till parken med djuret. Gick också ned i tvättstugan och tvättade alla mattor. Jag var så himla duktig och jag var helt slut när jag väl stöp i säng. Vaknade i morse med värk i hela muskelpaketet.

Idag började jag med att ringa ICA för att få ett nytt kort. Efter att ännu en gång straffat ut mig genom att knappa in fel kod tre gånger efter varandra lyckades jag äntligen få till det så nu skall de skicka ut ett nytt kort.

På onsdag skall jag få nytt golv i hallen, vilket bör innebära att allt städandet och fejandet går till spillo. Enligt uppgift är det nämligen ett skitigt göra att byta golv. Kommer bli skitigt och dammigt igen. *suckar*

Inga kommentarer: