söndag, februari 25, 2007

Apocalypto och golv


Igår såg jag då äntligen mästerverket. Den var väl värd att vänta på! Vilken fantastisk film. Vacker, spännande och allmänt fantastisk. En del kameraåkningar var så man fick rysningar och handlingen var medryckande. Jag bet på naglarna och snörvlade mig igenom hela filmen. Emellanåt var det scener som blev så hög "WOW"-faktor på att jag helst hade velat spola tillbaka för att se det igen. Någonstans hade jag fått för mig att det inte var "riktiga" skådisar i rollerna, men när jag kollar på IMDB ser jag att jag måste ha drömt det. Inte för att det spelar någon roll för vad jag tycker om filmen, bara en fundering. Skådisarna gjorde ett fantastiskt jobb. Det fanns ingen tvekan om att de förmedlade känslan i filmen och jag beundrar dem för att de fick mig att TRO på att de var äkta infödingar. Språket var heller inget problem. Jag har läst recensenter som ojat sig över att det skulle vara jobbigt med ett främmande språk, men själv tyckte jag att det bara gav ännu mer äkthetskänsla. Konstig nog, eftersom jag inte brukar gilla att se filmer på andra språk än engelska, men här var det helt rätt. Denna film kommer inhandlas och ses vid många tillfällen. Det är en film man GÄRNA betalar för.

Jag skall få nytt golv i hallen och köket. Beställde av fastighetsföretaget. Gjorde det tidigare än vad som anses vara nödvändigt, vilket innebär att jag får betala extra för det. När jag ringde Marwan för att sjunga för honom på hans födelsedag, sa han att jag kunde avbeställa köket igen. Han kommer istället att lägga klinkers där, om det är tillåtet från Solnabostäders sida. Ringde dem och frågade och det var ok så länge jag inte lade någon förskräcklig färg... som rosa (ansvariges ord). Jag frågade om det gick bra med turkost och då höll han på att kvävas. *skrattar* Nej, jag skall ha en ganska mild "stockholmsvit" färg på mitt golv. Så på måndag börjar helvetet, som enligt hantverkaren skall pågå i tre dagar (vilket jag tror på när jag ser det ;c).

1 kommentar:

Anonym sa...

Darlink, måste vi ju komma och inspektera ditt "stockholmsvita" klinker golv då efter tre dagar eller :-) Hantverkare i all ära men tidsoptimister är de allihopa.

Annars då?