fredag, februari 02, 2007

Fötter, jobb och tatueringar

Fötter

Mina fötter har gjort mitt liv till ett helvete de senaste månaderna. Jag har haft så ont att jag inte kunnat ta mina vanliga tvåtimmarsrundor varje dag utan att grina illa. Efter lite mesig efterforskning på nätet kom jag fram till att det fanns en risk för hälsporre. Det gjorde knappast mitt liv roligare. Hälsporre skulle kunna ända mitt liv som hundägare. Alltså ignorerade jag detta, i god stoisk anda, och gjorde mitt bästa att försöka glömma bort smärtan. Tillslut var det dock så illa att jag inte ville resa på mig alls. Längre promenader med djuret var inte att tänka på. Ringde doktorn och fick en tid igår. Jag var där i tio minuter och hon konstaterade att det antagligen var en inflammation i fotmusklerna. Jag fick inflammationshämmande tabletter och tog den första en halvtimme eftet läkarbesöket. 3 timmar senare hade smärtan redan lagt sig. AHA! Jag har alltså gått omkring och haft ont helt i onödan för att jag är en feg idiot. *suck*

Läxa lärd: Gå till doktorn ditt puckade päron!

Jobb

I november förra året bestämde sig ComHem för att de minsann inte behövde ha så långa öppettider för att supporta sina kunder. De stängde en timma tidigare och ändrade mina arbetstider efter det. Istället för att börja kl.17 och sluta 22:15 började jag nu kl.16 slutade 21:15. Detta innebar att jag förlorade 20 timmar OB i månaden, vilket uppgår till ca. 800 kr. Det är ett hårt slag för någon som lever på den ekonomiska gränsen, vilket jag gör, men vad fan gör man. Det är bara att acceptera och se sig om efter ny anställning... Vilket jag också gör.
I förrgår fick jag nästa överraskning. Det visar sig att från den 1 januari i år har avtalen försämrats ytterligare. Istället för att OB börjar räknas från kl.17 måndag till torsdag och kl.16 på fredagar, har nu ComHem lagt att OB börjar räknas först från kl.18 alla vardagar. Detta innebär att jag förlorar ytterligare 24 timmar i månaden, vilket blir ca. 1000 kr/månaden i förlorad arbetsinkomst. Dessa avtalsförändringar har jag inte fått ta del av eftersom jag inte tillhör SIF utan HTF. Först när min gruppledare rättade min tidrapport för januari fick jag ta del av dessa förändringar. Till saken hör också att jag skrev på för att fortsätta mitt vikariat, till sista augusti, den 15 januari. Då visste alltså min gruppledare om förändringarna, men hon upplyste inte mig om dem! När jag påpekar detta för henne säger hon att all information finns på intranätet och att jag borde läsa in mig där. "Hur skall jag hinna det," frågade jag henne. "Intranätet kommer man bara åt när man är på jobbet och då sitter jag i samtal hela tiden?!" Jag är ju support för alla telefonlinor, gu'be'vars, vilket innebär att det aldrig finns tid att läsa in sig på vad som står på intranätet. Jag har knappt tid att läsa in mig på sådant som har relevans för att jag skall kunna sköta mitt jobb? Dessa frågor har ännu inte fått något svar.

Läxa lärd: Tro inte att du är trygg på dagens arbetsmarknad!

Tatueringar

Efter diverse strul har jag nu äntligen fotat tatueringarna på mina fötter. Jag lade till lite ytterligare murgrönelöv och fixade lite med färgen på eklöven i efterskott, vilket gjorde att jag inte kunnat fota dem i ok form förrän nu.


Läxa lärd: Var extra tydlig med vad du önskar och kolla att det faktist är det du får INNAN tatueraren börjar med nålarbetet!

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW!!!!!

De är ju superläckra... Häftigt, väl värt att vänta på! Tatueringarna alltså, inte försämringarna på jobbet.

vi lever men det är fane mig knappt, finns ingen tid över till något längre... är det så här att bli vuxen vill jag inte vara med längre... mutter mutter

pöss