tisdag, februari 20, 2007

Yrsel, snö, löss, dvd-missär och skitjobb

Min yrsel är tillbaka med gigantiska mått. Det känns hela tiden som om jag skall falla omkull och jag kan sitta i soffan och plötsligt känna hur världen tippar till. Om jag luter mig fram för snabb, vilket man ofta gör när man är hundägare, riskerar jag att rasa omkull. Man får heller inte titta åt sidan för snabbt för då förlorar man lätt balansen. Tack för all vit fluffsnö som ligger som en mjuk matta utmed promenadvägarna. När jag väl rasar landar jag iaf mjukt. =c)
Snö är annars något jag alltid är tacksam för och idag när jag och Bullen gick vår promenad både blåste det och snöade. Helt fantastiskt underbart. Lyckan är vit snö. Något som gjorde att jag hamnade i en väldig konflikt den gång jag läste "Häxan och lejonet". Där skall ju snön vara ett tecken på det onda, men för mig är snö alltid gott. Som tur var sade ju också C.S. Lewis att det aldrig blev jul i Narnia och då kunde jag förstå hur sorgligt det faktiskt var, men snön kunde jag bara inte betrakta som något ont.
Jag badade Bullen för FJÄRDE gången i går och ändå hittar jag glatt klättrande lusjävlar i hans päls. Fan vad trött jag blir. Nu har jag förgiftat honom med ExSpot också och det är väl själva fan, och hans mormor, om det nu inte skulle hjälpa.
I helgen fick jag sorg... Min dvdbrännare dog och tog med sig 6 skivor i graven. Det var så många gånger jag försökte bränna det jag ville ha innan jag gav upp och insåg att det var fel på själva brännaren. Vinglade ned till Solna Centrum och Kjell & Company och köpte en ny och vips kunde jag bränna igen. Himla trevligt, om och något sorgligt för ekonomin.
Mitt jobb är ett skitjobb! Jag bara hatar det. De har satt mig på något som de kallar churn-linan. Detta innebär att jag skall försöka övertala folk att stanna kvar som kunder hos ComHem när de vill säga upp sina tjänster. Jag har inte fått utbildning i de nya digitalboxarna, vilket gör att jag inte kan svara på ens de enklaste frågor gällande dem. Jävligt frustrerande. *suck* Dessutom har jag bett om att bli flyttad till ett lugnare hörn i lokalen, men ännu har inget hänt. Just nu sitter jag i genomfartsleden och det funkar inte för mig. Jag blir så arg och ledsen på hur jag behandlas här. Hittar inget nytt jobb heller. Less blir man.

1 kommentar:

Anonym sa...

Darlink.... en massa styrkekramar!!!