fredag, juni 23, 2006

Jobb?

Jag har semester. Sitter här och såsar i soffan. Helt underbart! Midsommarafton kommer att tillbringas framför tvn med god mat och lite dricka. Orkade dock inte gå och köpa något godis, vilket grämer mig just nu. Alldeles för slö för att ens glufsa! Snacka om trögt. *suck*
Igår ringde en arbetskamrat och berättade att fyra personer blivit varslade om uppsägning, på UPCs kundtjänst. När han berättade vilka de var, hamnade jag i en tankeloop, vilket gjorde det hela svårt att greppa. Först och främst hade fyra personer blivit erbjudna fast tjänst. Dessa fyra personer gick utbildningen samtidigt som mig. Varför blev de erbjudna fast tjänst när inget sagts till mig? Sedan lyckades jag ta mig ur den återvändsgränden genom att fråga när de fått erbjudandet. Det visade sig att det var en vecka sedan... Då hade jag ju ännu inte gått på semester? Varför är det aldrig någon som berättar något för mig? Efter ett tag lyckades jag dock ta mig ur den sura gropen och få klart med frågan när de blivit varslade. Jorå, det blev de igår. Alltså en vecka efter att de fått erbjudandet! Nu gick skallen helt i spinn. Blev de stackarna, som precis fått fast tjänst, varslade om uppsägning bara några dagar senare?! Men hur fasen funkar det egentligen?

Mitt vikariat går ut i september och nu är det klart att det inte kommer att förlängas, eftersom de som blivit varslade har förtur om det behövs folk. Hmm, jag måste hitta ett nytt jobb. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN OCKSÅ!!!!!!!!!!!! Jag som precis hade vant mig vid att ha pengar och inte behöva oroa mig för hunden?

Det här är ju för fan löjligt. Äsch, skitsamma! Nu går jag och käkar rabarberpaj istället. *mutter*

Inga kommentarer: