lördag, september 01, 2018

Förkylning och inkontinens

Jag har blivit förkyld. Händer inte så ofta, så jag kan inte klaga, men nu visar det sig att jag har svårt att hålla tätt. Åtminstone när jag hostar eller nyser, vilket sker ganska ofta just nu, som ni säkert kan förstå. Har verkligen inte velat drabbas av detta, då de "gamla" blöjorna var så hemulligt stora och verkade så obekväma att ha på sig. Gick dock ut och letade efter inkontinensskydd, för att se om jag kunde hitta något bättre, och det fanns det. Nu finns det blöjor som är av samma storlek och tjocklek, som vanliga trosskydd. Vad skönt! Jag får gå iväg till en affär och köpa upp mig på ett lager. Måste självklart också träna blåsan och 'klämmet', så att det inte blir värre.

Den dåliga affären har inte klarats upp ännu, men jag ger mig inte. Måste bara komma på ett argument, som kan få henne att ändra sin inställning, och betala tillbaka mina pengar.

Har köpt insynsskydd, att sätta i fönsterna. Har ju först och främst använt mig av filmjölk, men nu har jag tröttnat, då jag inte kan göra några snygga bilder i filmjölken. Har sett andra som gjort jättesnygga saker, men jag verkar inte vara så händig med sådant. Jag gick och köpte mig andras arbeten istället. Nu kommer mitt köksfönster prydas av gräs och sovrumsfönstret av maskrosor. Kommer att bli jättefint.

Pensionens känns ännu inte riktigt verklig, men jag njuter av varje sekund.

Inga kommentarer: