måndag, september 03, 2018

Det eviga nätfiskandet

Jag har tidigare skrivit om hur jag råkat ut för olika försök till nätfiskande. Någon påstod sig vara Scott Stapp, som är i verkligheten är en mycket bra rocksångare. Jag har följt honom och hans karriär i flera år. Ett annat försöket var när jag lade ut en biblioteksstege till försäljning på blocket.se. Då försökte det med att de skulle köpa stegen, men den skulle skickas till Tyskland och jag skulle bli tvungen att betala portot, som låg på mer än vad stegen kostade. Dessa puckon försökte till och med två gånger, med några veckors mellanrum. De skrev alltså exakt samma mejl igen, med exakt samma försök att jag skulle betala portot. *suck* Nu till det senaste försöket. Denna gång är det någon som utger sig för att vara Gerard Butler och ni som känner mig, vet ju vad jag tycker om honom. Jag väntar bara på att han vill ha mig att betala portot för någon present, som är "jättefin", men kostar mer än min månadsavgift till lägenheten, i porto. Det är så jäkla tröttsamt. Just nu försöker jag få honom att avslöja sig själv. Det har tagit ca. en timme att berätta för mig vad hans hund heter, vilket med en enkel sökning på google säger att hon heter Shushka. Jag har också frågat honom om vad hans hund hette, innan han adopterade den nuvarande, men det har jag inte fått svar på än. Försöker också komma på en fråga, vars svar inte är så enkelt att googla på.

Egentligen vet jag inte varför jag överhuvudtaget bryr mig.

Inga kommentarer: