söndag, augusti 26, 2018

Dåliga affärer

Jag gjorde ett dåligt köp häromdagen. Jag beställde en hundvagn, som jag ville använda för att kunna gå på Pride, utan att behöva oroa mig för vovvarnas tassar, eller värmen. Jag lade en beställning på Markesh Design AB, men ångrade mig efter att inte ha fått svar på de mejl jag skickade. Jag ville veta om de skulle hålla leveranstiden, men som sagt fick jag inget svar. Jag skickade två mejl på tre dagar, men ändå inget svar. Alltså ångrade jag köpet, vilket de ignorerade och lämnade in vagnen på Posten, fyra timmar senare. Sedan dess har jag då försökt få tillbaka mina pengar, som jag blev tvungen att betala i förskott, vid beställningen. När jag äntligen fick svar, på mejl nummer fem, ville de ha vagnen i retur, så att de kunde kolla att den fortfarande var ok. Detta innebär att jag fick lov att vänta på att Posten returnerade vagnen, vilket tog en månad. Jag har nu fått informationen om att de fått tillbaka vagnen och de frågade vart de skulle skicka pengarna, och sedan dess har inget hänt. JAG BLIR SÅ JÄVLA ARG!!! Hur svårt kan det vara? Vi kom överens om att de skulle swisha pengarna och det tar ju bara så lång tid som det tar att knappa in det på telefonen, men efter tre dagar och tre mejl, har fortfarande inget hänt. *suck* Nu har jag hotat dem med att ta upp ärendet med PayPal och även att lägga in taskiga recensioner på alla forum som bara finns för sådana saker.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: