torsdag, april 17, 2014

5 dagar ledigt

Påskledigt är inte fel och snart blir det Första maj och därefter Kristiflygare. Det känns bra att ha så mycket ledigt att se fram emot att jag nästan börjar oroa mig för vilken dålig nyhet som ligger inom en snar framtid.

Idag gick jag och djuren till Ulriksdals slottsträdgård för att shoppa, men de hade inte några fröer eller ens en planta av Kinesisk riddarsporre. Min planta, som överlevde flera vintrar i krukan på balkongen, klarade inte av sommartorkan i rabatten och jag har stora skuldkänslor för att ha missat att ta hand om den ordentligt. Ville försöka dra upp en ny, som jag verkligen skulle ta hand om. De är så fina, blomvilliga och tåliga, om man inne låter den torka ut. Eftersom den inte fanns så köpte jag mig en liten planta av Bergklint 'Black Sprite' istället. Borde funka bra med de andra blålila växterna.

Jag beställde även en ny ros. Ja, jag vet. Jag är totalt rosgalen. Denna ros heter Skedarosen och bör också passa in ganska bra.

Jag gissar att jag får lov att sluta köpa nya stora blommor. Min uteplats är inte direkt stor och vovvarna vill också få plats. ;-)

Inga kommentarer: