tisdag, september 03, 2013

Växter och gnäll

Två olika hibiskusar. Den rosa är en frilandshibiskus som måste vänta till våren på att bli planterad. Den mer orange köptes på Plantagen för två år sedan, står i köksfönstret, och har sedan inköpet blommat ganska rikligt.

Den 10:e september går tiden för överklagan på min ansökan om sjukersättning ut. Innan dess kanske jag borde få ta del av nekandet, men än har inget hörts. I slutet av september skall jag också göra en telefonintervju i samband med beslutet om min anmälan av hjärnblödningen som arbetsskada. Kanske de hålller med efter att jag givit dem information om mina arbetsförhållanden? Vi får väl se.

Annars ser det ut som vanligt. Loke mår bra och har redan hunnit lägga på sig lite vikt efter kastreringen. Måste hålla hårt i foder och godis så han inte blir allt för rund. Det blir ingen ny valp då jag insett att jag kanske blir utslängd i arbetslivet på heltid igen. Jag har ingen säker backup i så fall, vilket gör att jag av ren försiktighet avstår från valp. Kanske det blir positiva förändringar i framtiden, men jag tror inte det.

Mitt lilla hem är dock bara mysigt, om man bortser från en äldre grannkärring, som väsnas något otroligt. Hur kan man sätta på radion med högsta volym kl halv åtta på en lördagsmorgon? Om man kan strunta i henne är det perfekt att bo på Skogstorpet.

Plommonträdet råkar mer och mer illa ut. Jag beskär och inser snart att om jag inte slutar med det har jag bara en stubbe kvar. Måste helt klart hålla mig lugn med sådana saker.

Inga kommentarer: