onsdag, september 11, 2013

Bra och dåligt

Vi börjar med de bra nyheterna:
Loke överlevde attacken av en riesen schnauzer, som skedde i torsdags morse. Min vovve skrek av skräck och sprang i panik bort från Observatorielunden, ned mot och ut på Drottninggatan. Han fortsatte nästan ända fram till Djurakuten, men överlevde biltrafiken och attacken, utan några fysiska men. De psykiska är ännu inte fullt utredda. Jag vet inte vad hundägaren skulle ha sagt om jag brytt mig, men jag rusade hellre iväg efter min hund för att försöka fånga in honom innan en riktigt läskig olycka skedde. Om jag någonsin ser karln igen, kommer jag dock att informera honom om vad han kan bli utsatt för om han och hans hund ens tittar snett åt vårt håll.

Jag orkade såga bort så mycket jag bara  kunde på mitt plommonträd. Bilden visar vad som blev kvar och jag har redan planerat vilken ros jag skall plantera vid den. Funderar också på klematis, men har inte bestämt vilken det skall bli.

Av alla plommon som blev över, skulle en del hämtas av de som förfasade sig över min nedsågning, men konstigt nog dök ingen upp och de slängdes två dagar senare, när jag tröttnat på att se dem. Folk är konstiga. :-\

De mycket dåliga nyheterna:
Det företag som jag jobbade på, när jag fick min hjärnblödning, hade en kollektiv sjukförsäkring. Den kunde jag fått del av, om jag inte följt de förnumstiga råden om att jag måste ut och tjäna ihop mitt leverbröd, istället för att fortsätta min sjukskrivning. De tre månader jag jobbade på det där balkongföretaget, som INTE hade någon kollektiv försäkring, gjorde att jag straffade ut mig från den första försäkringen, vilket i sin tur gjorde att jag förlorade en bra slant i ersättning. Livet suger ganska fett. :'(

1 kommentar:

Undertecknad sa...

Surt, sånt är inte roligt att upptäcka.

Känner med dig vännen! Styrkekramar