söndag, augusti 18, 2013

Jag tror inte det...

...blir någon valp. Detta beroende på att jag i dagarna fått ett "antagligen"-besked från FK, där de säger att de antagligen kommer att avslå min ansökan om permanent sjukersättning. Jag är inte sjuk nog, och jag vet inte hur jag skall kunna skaffa mig en valp, om jag måste ut på arbetsmarknaden och söka jobb till 100%? Egentligen blir det väl ganska snart ny sjukskrivning om jag försöker jobba så mycket igen. Vi såg ju hur det gick förra gången, men jag kan inte chansa med en valp, när jag har Loke som kommer först. Det är förresten väldigt svårt att bara vara jag och försöka klara av mina egna bekymmer, när folk i omgivningen envisas med att jag skall göra MER. Fattar inte hur det skall gå till när jag för det mesta precis bara klarar av toppen av isberget som det är nu? Det känns tröstlöst. *suck*

1 kommentar:

Undertecknad sa...

Aww det suger ju müsli i kvadrat! Men som du säger Like och du måste komma i första hand och alternativet en till vovve behöver inte vara avskrivet helt. Bara lagt på is. När det här med sjukskrivningen löst sig, överklaga överklaga, så finns det valpar då också. Lova! :-)

Styrkekramar