söndag, augusti 18, 2013

Glömde visst...


Schneewittchen, som blommat hela juli, glömde jag visst lägga upp. :-) De röda rosorna som sitter under mitt sovrumsfönster, håller på att sätta nya knoppar igen. En liten höstblomning kan ju aldrig vara fel. :-)

Idag blev jag evigt trött på min granne, som envisas med att väsnas på alla sätt och vis. I vanliga fall har hon vänner på besök och sitter på sin uteplats, bredvid min, eller på framsidans uteplats, utanför mitt köksfönster, och pratar på högsta volym. Spelar ingen roll vad klockan är. Att vakna en söndagmorgon till hennes och hennes vänners röster är inte något jag ser fram emot. :-/

Mitt stackars plommonträd råkade ut för min beskärningsiver i går och är nu tunnar och mindre skuggande. Jag tog ändå bara bort alla vattenskotten och de som inte bar någon frukt. Kanske trädet kan få vara kvar om jag gör så även nästa år och åren som följer?! Vi får väl se.

Inga kommentarer: