lördag, mars 16, 2013

Mitt ögonmått...

... lämnar mycket övrigt att önska. Jag gick och köpte mig en liten dörrmatta att ställa skorna på. Den var ganska söt och kostade bara en hundring. Bra jobbat tänkte jag, eftersom jag inte gjorde av med överdrivet mycket pengar. När jag kom hem och lade den på plats i visade det sig dock att jag hade en riktigt skev bild av hur stort utrymmet den skulle ligga på var. Mattan såg ut som en snusnäsduk på havet. Löjligt liten alltså. *suck* Gick tillbaka idag för att rätta till mitt misstag genom att köpa mig en större matta och denna gång förberedde jag mig genom att faktiskt mäta hur stor den skulle vara. Visade sig så klart att de inte hade den billiga mattan i lagom storlek. Är någon förvånad? Hittade självklart en annan i perfekt storlek som då var något dyrare, för "bara" fyrahundra kronor, och alltså inte så billig som den första. Typisk. *mutter* Nåja, nu har jag iaf en snygg matta att skita ned med mina skitiga skor.

Inga kommentarer: