söndag, juli 22, 2012

Blåbärsskog och kamikazebin

Jag tog en Big pack-burk och djuret med mig ut i skogen, med siktet inställt på blåa bär. Hittade massor och plockade glatt en bra stund. Kastade lite pinne till vovven emellanåt när han blev för uttråkad och plötsligt händer det. Någon av oss trampar i ett bibo. Jag blir stucken åtminstone fyra gånger på armar och ben. Jag vet inte om Loke blir stucken, men han springer också snabbare än vad jag gör. Hittar heller inga bilik på honom så de attackerade kanske bara mig. :-) Han verkar också må bra och jag har bara några röda märken efter äventyret. Tyvärr blev det inte så många blåbär som jag önskat. :-/

Annars suger det ibland att vara automobilelös. Speciellt när man vill ha något som är för stort eller tungt för att kunna transporteras i ryggan eller dramaten. Dessutom skulle det ibland vara kul att kunna åka och kolla saker man vill ha, utan att det skall ta en halv evighet att ta sig till de olika ställena. När man är kommunalåkare hinner man oftast inte med mer än en åktur per dag, vilket innebär att det kan ta veckor att avverka resandet på helgerna. Man kan ju inte be ens kära mor köra en runt och hennes jäkla jättevolvo vill jag inte låna. Känner mig inte så säker bakom ratten numera. :-(
Önskelistan för närvarande: en Billybokhylla, ett ros- och ett klematisstöd (som jag inte hittar via nätet), ett "pionstöd".

Det var allt för idag, men jag bara måste säga att jag verkligen trivs i Skogstorpet. :-D

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: