lördag, juli 14, 2012

Idiotiska hundägare...

...mig själv inkluderat.

När skall jag lära mig att inte gå efter Loke, när han vill attackera en annan hund? Det som händer är ju att han tror att vi skall hoppa på hunden tillsammans och han då känner sig säkrare med mig som uppbackning. Idag skulle han hoppa på en stor schäfer, som inte var sen att själv gå till attack. Den hundägaren var heller inte särskilt smart då han bara stod kvar och väntade. Han tyckte väl inte att han och hans hund hade något att oroa sig för, men han kunde väl ändå gissa sig till hur hans egen hund skulle reagera! Som tur var kom vi oskadda ur detta, men det var på håret.

Några timmar senare gick vi ut igen och Loke var ordentligt kopplad. På skogsstigen dök det upp en karl med en Jack Russell, som lade sig ned och väntade in oss (hunden alltså, inte karln). Han säger att hans hund var bråkig, vilket jag svarade på med att säga att de ändå inte skulle träffas. Försökte sedan fortsätta förbi när hans hund attackerar och den dumma jäveln låter hundens koppel släppa efter vilket gör att hundfan når Loke. Jag lyckas få undan Loke, som absolut hade velat slåss. Jag svär över vilken idiot karln är och fortsätter bortåt. Karln säger "Va?" och jag upprepar vad jag sa, vilket resulterar i ett nytt "Va?" Nu inser jag att karln inte är tillräknerlig av någon anledning. Denna gång svär jag över att folk som är packade inte borde gå ut med aggressiva hundar och ännu en gång säger idioten "Va?" Jävla idiot!

Jag har fått en hund med självförtroende vilket är himla bra, men jag önskar att han hade ett uns av självbevarelsedrift och inte bara rusar in i situationer som kan sluta med döden.

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

Monica sa...

Blir inget umgås nu då som med dina Bouvier.
Här vill var och varannan hund döda våra fast dom inte har muskler till det;-)))
Kram