fredag, februari 17, 2012

Uppdaterat om badrum 5

Enligt Ocab fanns det ingen fukt i badrummet nu och det som såg ut som möggel var "bara" missfärgning. Killen tror inte att ytterväggen är tät, vilket skulle förklara detta.

Har det hänt något annat under tiden? Jag har jobbat och jag har funderat på om jag kanske borde städa hemma. Fick nytt kort och kod efter att ha supit bort det gamla. Det suger att ha taskigt sifferminne. Det var bättre förr, då jag kom ihåg koder, efter att ha hört dem en gång, men nu rinner de bara ur skallen. Just detta korts kod har glömts bort många gånger det senaste året, men denna gång lyckades jag låsa det helt och fick som sagt vänta på ett nytt. Såg bra ut på kontoutdraget, men sämre ut i sparbössan, där de "riktiga" pengarna brukade ligga. Senast jag var och "stödhandlade" fick jag lov att stå och ösa mynt från fickan. De andra i kön var inte glada. ;-) Nu är iaf alla mynt slut så förhoppningen är att jag inte "tappar" bort koden igen. Åtminstone inte förrän jag fyllt på med mynt.

Jag har gjort otaliga 'resor' till NetOnNet för att försöka inhandla en fungerande, trådlös, usbdongel till min mediaspelare. Jag skulle nämligen vilja slippa alla sladdar utmed väggarna i min nya lya. Första försöket gick inte så bra, då den usbn hade blivit uppgraderad till en version som inte stöddes. Nästa försök gick bättre och nu kan jag ta bort åtminstone en sladd i härvan. :-)
Funderade också på ett trådlöst kort i datorn, men gav upp den idén för hastighetens skull. OM jag nu betalar för 100 Mb vill jag gärna ha chansen att nyttja den också.

Loke är en jäkla tonåring och lyssnar överhuvudtaget inte på vad jag säger. Selektiv hörsel kallas det. Jag kan se hur hans hjärna snurrar och hur han filtrerar bort allt utom möjligen 'godis', men det är inte alltid han hör det heller. Han har också blivit riktigt hormonstinn och skall ge alla andra killar på moppo. Där fungerar mina tillsägelser iaf hjälpligt, så vi har inte gjort bort oss helt ännu.

Inköpslistan för nya lyan har blivit lååååååååång och dyyyyyyyyyyr. Behöver jag verkligen allt det där, frågar jag mig själv. Sedan ser jag att det faktiskt är nödvändiga saker. En säng måste väl ändå räknas som nödvändig? Ett köksbord med stolar också. Då är vi redan uppe i närmare 10 000 kr. Och skulle jag följa min inköpslista för köket är jag uppe i en h-vetes massa pengar. Kan någon sponsra mig? En trevlig människa sponsrade Loke med ett tuggben och han är tacksam. Om någon bestämmer sig för att sponsra mig, inte med tuggben då, skulle jag också bli tacksam. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Handla begagnat, då blir det inte dyrt och du får pengar över till "annat" eller en buffert framöver.